اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

گفتگو با عباس کیانی آتش نشانی که سراسر نوروز در خدمت زائران بود

  • کد خبر: ۱۰۵۵۴۱
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
گفتگو با عباس کیانی آتش نشانی که سراسر نوروز در خدمت زائران بود
عباس کیانی سال ۱۳۹۱ در آزمون آتش نشانی شرکت کرد و بعد از قبولی، از سال ۱۳۹۵ به عنوان آتش نشان در ایستگاه آتش نشانی میدان شهدا مشغول به کار شد.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ هر سال، حوالی روز‌های بهار، برای اینکه شهر حال و هوا و رنگ و بوی نو و پرطراوتی داشته باشد، افراد زیادی مأمور می‌شوند چهره شهر را تغییر دهند، اما در این میان آتش نشانان حافظ جان و سلامت مردم هستند تا مبادا نوروز به کامِ هم وطنی تلخ شود. شنبه شب و در مراسمی از دست اندرکاران استقبال از بهار سال ۱۴۰۱ قدردانی شد.

در میان این افراد، آتش نشان خدومی هم بود که برای امنیت جان مسافران حتی در روز‌های عید نیز دور از خانواده اش به خدمت ادامه داد. عباس کیانی شغل آزاد داشت، اما علاقه اش برای خدمت به مردم و شغلی پرهیجان پابرجا بود. به همین دلیل سال ۱۳۹۱ در آزمون آتش نشانی شرکت کرد و بعد از قبولی، از سال ۱۳۹۵ به عنوان آتش نشان در ایستگاه آتش نشانی میدان شهدا مشغول به کار شد.

عضو ثابت کمپ اسکان زائران

از نوروز سال ۱۳۹۶ تا پیش از اینکه ویروس کرونا شیوع پیدا کند، هر سال بدون استثنا در کمپ اسکان زائران غدیر خدمت می‌کرد. اهل تربت حیدریه است. به همین دلیل همه سهمش از دورهمی‌های نوروز، یک روز بود که به شهرستان رفت و با خانواده اش دیداری تازه کرد. خدمت در روز‌های نوروز از آن چیزی که به ذهن می‌رسد، پیچیده‌تر است. کیانی و همکارانش هر شب تا صبح بیدار بودند تا جان کسی به خطر نیفتد.

وی می‌گوید: امسال، بعد از دو سال که به علت همه‌گیری کرونا کمپ تعطیل بود، برای اسکان زائران فعال بودم. بقیه آتش نشان‌ها تعویض شیفت داشتند، اما من به دلیل تجربه‌ای که در کمپ داشتم، عضو ثابت بودم.

شیشه را شکستیم و همه چیز ختم به خیر شد

کیانی ادامه می‌دهد: هر سال به دلیل اینکه در ایام عید هوا سرد است، باید هر یک ساعت از چادر‌هایی که مسافران در آن اسکان دارند یا از کسانی که در خودرو در حال استراحت هستند، بازدید کنیم. بعضی از زائران داخل سوله نمی‌رفتند، خودرو را خاموش می‌کردند و پیک‌نیک داخل آن روشن می‌کردند تا گرم شوند. هر سال، مرگ و میر یا موردی اورژانسی بر اثر گازگرفتگی داشتیم، اما خوشبختانه امسال حتی مورد اورژانسی نیز نداشتیم.

فقط یک مورد بود که خانواده‌ای داخل خودرو پیک‌نیک روشن کرده بودند و هر چه به شیشه زدیم، واکنشی نشان ندادند؛ بنابراین شیشه را شکستیم و موضوع ختم به خیر شد.

پا‌های آبله زده بر اثر مأموریت

این آتش نشان جوان که متولد سال ۱۳۶۵ است، شمار مأموریت‌هایی را که تاکنون در داخل شهر رفته است به خاطر ندارد. اما برای چند حادثه برون استانی مانند سیل آق قلا، سیل کنارک، آتش‌سوزی افغانستان و ... نیز اعزام شده است. خودش خیلی مایل به گفتن نیست، اما بالاخره مقابل اصرار ما تسلیم می‌شود. او بر اثر هوای سرد، پاهایش در همان روز‌های اول عید آبله زده بود.

کیانی بیان می‌کند: نمی‌خواستم کسی متوجه این موضوع بشود، یک بار که داشتم پانسمان پایم را عوض می‌کردم، یکی از زائران متوجه شد و کمکم کرد؛ بعد از آن هم خودش به مسئولان درباره پاهایم گفته بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->